A A A K K K
для людей із порушенням зору
Великолюбінська громада
Львівська область, Львівський район

Актуальні питання податкового законодавства обговорили під час прямого спілкування у Городоцькій ДПІ

Дата: 13.09.2022 13:14
Кількість переглядів: 323

Нещодавно старший державний інспектор відділу з надання адміністративних та інших послуг Городоцької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Леся Макітра поспілкувалася із додзвонювачами під час «гарячої лінії» з питань податкового законодавства в час війни.

        Надаємо найбільш актуальні запитання та відповіді прямого зв’язку вашій увазі.

        Запитання. Які строки сплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування?

        Відповідь: сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом упродовж 30 календарних днів з дати подання декларації.

         У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата проводиться так:

першого платежу – упродовж 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;

другого платежу – до 1 листопада 2023 року;

третього платежу – до 1 листопада 2024 року.

         У разі подання декларантом уточнюючої одноразової (спеціальної) добровільної декларації: – якщо сума збору, визначена в уточнюючій декларації, є меншою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої декларації, повернення надміру сплаченої суми збору здійснюється у порядку, визначеному ст.. 43 Податкового кодексу України;

– якщо сума збору, визначена в уточнюючій декларації, є більшою за суму збору, сплачену на підставі попередньо поданої декларації, декларант, який подав відповідну декларацію, зобов’язаний сплатити суму недоплати збору в розмірі такої різниці протягом 30 календарних днів з дати подання уточнюючої декларації.

         У разі ж несплати або сплати не в повному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, така декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються передбачені цим підрозділом державні гарантії та звільнення від відповідальності.

 

          Запитання. Який документ вважається розрахунковим документом?

          Відповідь: Відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» розрахунковий документ –документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом №265, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений в ручну.

 

           Запитання. Чи має право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році ФОП – платник єдиного податку, який упродовж календарного року перевищив обсяг доходу, встановленого для відповідної групи?

            Відповідь: відповідно до п.292.16 ст. 292 Податкового кодексу України право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови не перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку.

            При цьому, якщо протягом календарного року платники першої і другої груп використали право на застосування іншої ставки єдиного податку у зв’язку з перевищенням обсягу доходу, встановленого для відповідної групи, право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році такі платники мають за умови не перевищення ними протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п. 3 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України (для третьої групи).

           Запитання. Чи є обов’язковим отримання витягу з реєстру платників ПДВ?

           Відповідь: Законом України від 24 жовтня 2013 року №657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» скасовано такі документи, як свідоцтво про реєстрацію особи платником податку на додану вартість та свідоцтво про реєстрацію як суб’єкта спеціального режиму оподаткування, та надано право платникам податку на додану вартість за їх запитом отримувати витяги із реєстру платників податку на додану вартість у контролюючих органах.

            Оскільки отримання витягів з реєстру платників податку на додану вартість не є обов’язковим для платників, контролюючі органи не мають підстав вимагати їх у платників.                  Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності платником податку на додану вартість є наявність інформації про таку реєстрацію на офіційному вебпорталі ДПС, яка оновлюється щоденно.

 

                                     Про проведення тренінгу у Городоцькій ДПІ

             У Центрі обслуговування платників Городоцької ДПІ відбулася зустріч фахівців ЦОП з платниками податків, на якій роз’яснювали про одноразове (спеціальне) добровільне декларування, а також щодо новацій податкового законодавства. Довели до відома питання стимулювання розвитку цифрової економіки України, в тому числі застосування РРО / ПРРО з 01.01.2022 року для платників єдиного податку 2-4 груп.

             Платників проінформовано про особливості кампанії декларування доходів громадян за 2021 рік, зокрема подання громадянами декларації про майновий стан і доходи, які отримували доходи від спадщини та дарування, доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, інші доходи, в тому числі надання права на податкову знижку.

 

 

Сплата єдиного внеску: заповнення розрахункового документа у деталях

           Фахівці Городоцької ДПІ інформують.

            Вимоги щодо заповнення платіжної інструкції (розрахункового документа) на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) визначені Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ при сплаті (стягненні) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, а також на єдиний рахунок, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (далі – Порядок №666).

Так, відповідно до п. п. 1 п. 5 Порядку №666 при сплаті єдиного внеску поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

у полі №1 – зазначається службовий код («*»);

у полі №2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);

у полі №3 – друкується розділовий знак «;» та податковий номер платника єдиного внеску або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний територіальний орган ДПС і мають відмітку у паспорті або запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії), який здійснює сплату;

у полі №4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

у полі №5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;

у полі №6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;

у полі №7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.

Відповідно до п. 11 додатка «Указівки щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі» до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року №163, при заповненні реквізиту «Отримувач»:

зазначається повне або скорочене (за наявності) найменування отримувача, яке міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань або в Єдиному банку даних юридичних осіб, або в реєстраційному документі;

зазначається прізвище, власне ім’я, по батькові отримувача (за наявності), що відповідає прізвищу, власному імені, по батькові отримувача, які містяться в паспорті (або іншому документі, що посвідчує особу та відповідно до законодавства України може бути використаним на території України для укладення правочинів);

під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, території та код бюджетної класифікації.

Зазначений порядок розповсюджується і на платників єдиного внеску.

При цьому, відповідно до частини шостої ст. 9 Закону №2464 для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному контролюючому органу.

Таким чином, оскільки єдиний внесок не належить до доходів бюджету, то код бюджетної класифікації не вказується, а у полі «Отримувач» платіжної інструкції (розрахункового документа) зазначаються найменування контролюючого органу та його код за ЄДРПОУ.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень