Великолюбінська громада
Львівська область, Львівський район

Питання застосування РРО та ПРРО обговорили під час семінару з платниками податків у Городоцькій ДПІ

Дата: 23.11.2022 10:20
Кількість переглядів: 167

У Городоцькій  ДПІ  проведено зустріч з платниками податків, під час якого заступник начальника – начальник відділу з надання адміністративних та інших послуг Городоцької ДПІ Орест Мельник ознайомив присутніх з новаціями податкового законодавства, внесеними Законом України  від 30.11.2021 №1914 - IX, а саме про  порядок використання реєстраторів розрахункових операцій.

           Так, Орест Мельник повідомив платникам, що згідно з ст. 3 Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зокрема, зобов’язані:

  • проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
  • надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);
  • застосовувати РРО, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО), та/або ПРРО з додержанням встановленого порядку їх застосування;
  • забезпечувати цілісність пломб реєстратора розрахункових операцій та незмінність його конструкції та програмного забезпечення;
  • у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів;
  • забезпечувати зберігання (у разі використання) використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення;
  • подавати до контролюючих органів звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку;
  • забезпечити надання до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, або про обсяг операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених РРО, зв'язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких ПРРО.

 Зазначила, що з 01 січня 2022 року застосування РРО та/або ПРРО платниками єдиного податку другої-четвертої груп став обов’язковим.

           Відповідно до вимог п. 296.10 ПКУ РРО та/або ПРРО не будуть застосовувати платники єдиного податку першої групи.

           З 14 жовтня 2022 року діє оновлений порядок зупинення реєстрації ПН/РК

          Фахівці Городоцької ДПІ нагадують, що постановою Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 №1154 "Про внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" внесено зміни до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165.

Оновлений Порядок набрав чинності 14 жовтня 2022 року.

Внесеними змінами виключено можливість безумовної реєстрації розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача  – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику.

Також передбачено, що у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється

Оновленим п.19  Порядку №1165 встановлено обов’язок комісій контролюючих органів приймати рішення про неврахування таблиці даних платника податку у разі:

         -  ухвалене контролюючим органом рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості, визначеним у пунктах 1–5 Критеріїв ризиковості платника ; 

          - надходження податкової інформації стосовно невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника, видам економічної діяльності відповідно до КВЕД, кодам товарів згідно з УКТ ЗЕД  та/або кодам послуг згідно з ДКПП, товарів та послуг, які постачаються, придбаваються, ввозяться, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

         Також, внесено зміни до критеріїв ризиковості, якими виключено норму щодо переважання в залишку понад 50% груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному вебсайті ДПС. З урахуванням змін, податкова служба буде перевіряти не тільки залишки ризикових, а й всіх товарів.  

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень