Зміна адреси реєстрації місця проживання у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків
Зміна адреси реєстрації місця проживання у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків
Фахівці Городоцької ДПІ інформують.
Відповідно до п. 70.7 ст. 70 розд. ІІ Податкового кодексу України та п. 1 розд. IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, при зміні адреси реєстрації, фізичні особи зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за ф. № 5ДР або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та номером паспорта за ф. № 5ДРП відповідно.
Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до Державної податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання, далі - ДПІ), а у разі зміни місця проживання - до ДПІ за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якої ДПІ.
Згідно з п. 3 розд. ІХ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Водночас повідомляємо, що Заяву за формою № 5ДР можна подати в електронній формі (з відсканованими копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру), за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет».
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС України.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
У режимі «Електронний кабінет для громадян» після подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та додавання сканованих копій документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру, є можливість обрати ДПІ, до якої особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків. ДПІ необхідно вибрати з переліку, що пропонується.
Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету функціонує розділ «Допомога», який є доступним як у відкритій, так і у приватній частині кабінету. Даний розділ детально ознайомить користувача із роботою Е-кабінету та кожним із його сервісів.