Інформує податкова
Платникам про особливості підписання податкової звітності в електронному вигляді під час проведення семінару у Городоцькій ДПІ
Який порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, якщо головного бухгалтера одночасно призначено тимчасово виконувати обов’язки керівника (директора) та як при цьому заповнюється повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису?
На дане запитання під час проведення семінару відповів старший державний інспектор Городоцького сектору інформаційних тенологій Андрій Капустяк. Він зазначив, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) (п. 42.6 ст. 42 ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок).
Андрій Олександрович зазначив, що пунктом 48.5 ст. 48 ПКУ визначено, що податкова декларація повинна бути підписана, зокрема, керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно з п. 2 розд. ІІ Порядку платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу КЕП та печатки (за наявності), керуючись Порядком.
Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку (п. 3 розд. ІІІ Порядку).
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п. 4 розд. ІІІ Порядку). Тобто, керівником до контролюючого органу подається Повідомлення на головного бухгалтера з типом підпису – «директор».
Також, Андрій Капустяк зазначив, якщо головного бухгалтера одночасно призначено тимчасово виконувати обов’язки керівника (директора), то при поданні податкової звітності в електронному вигляді, електронні підписи юридичної особи накладаються у такому порядку: першим – кваліфікований або удосконалений електронний підпис директора, другим – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, попередньо змінивши, зокрема, в налаштуваннях Електронного кабінету поле «використання підписів».
Як ЮО – платнику ЄП третьої групи задекларувати мінімальне податкове зобов’язання за 2023 рік?
Cтарший державний інспектор Городоцької ДПІ Ірина Соловій роз’яснила, як ЮО, яка з 01 січня 2024 року перейшла зі сплати ЄП четвертої групи на сплату ЄП третьої групи, задекларувати мінімальне податкове зобов’язання за 2023 рік.
Платники єдиного податку – власники, орендарі, користувачі на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, а також голови сімейних фермерських господарств, у тому числі щодо земельних ділянок, що належать членам такого сімейного фермерського господарства та використовуються таким сімейним фермерським господарством, зобов’язані подавати додаток з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік.
Мінімальне податкове зобов’язання – мінімальна величина податкового зобов’язання із сплати податків, зборів, платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, розрахована відповідно до ПКУ. Сума МПЗ, визначених щодо кожної із земельних ділянок, право користування якими належить одній юридичній або фізичній особі, у тому числі фізичній особі – підприємцю, є загальним МПЗ.
МПЗ визначається за період володіння (користування) земельною ділянкою, який припадає на відповідний податковий (звітний) рік.
При цьому з урахуванням п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають, зокрема, не пізніше 20 лютого поточного року:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи).
Форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (далі – Декларація).
Додаток 1 «Відомості про наявність земельних ділянок» (далі – Додаток 1) та додаток 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» (далі – Додаток 3) є невід’ємними частинами Декларації та подаються як до звітної, так і до загальної Декларацій.
Відповідно до абзацу другого п. 297 прим. 1.7 ст. 297 прим. 1 ПКУ при позитивному значенні різниці між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів та витрат на оренду земельних ділянок платник єдиного податку четвертої групи зобов’язаний збільшити визначену в податковій декларації за наступний за звітним податковий (звітний) рік суму єдиного податку, що підлягає сплаті до бюджету, на суму такого позитивного значення.
Тобто, Додаток 3 з розрахунком загального МПЗ за 2022 рік подається сільськогосподарськими товаровиробниками у складі Декларації на 2023 рік, Додаток 3 з розрахунком загального МПЗ за 2023 рік подається у складі Декларації на 2024 рік.
На сьогодні платник податків при подачі Декларації має можливість сформувати Додаток 3 за два попередніх податкових (звітних) періоди.
Враховуючи зазначене, юридична особа, яка з 01 січня 2024 року перейшла зі сплати єдиного податку четвертої групи на сплату єдиного податку третьої групи, може задекларувати загальне МПЗ за 2023 рік шляхом подання уточнюючої Декларації на 2023 рік з Додатком 1 та двома Додатками 3 за 2022 та 2023 роки.
При цьому Ірина Соловій зазначила, що відповідно до п.п. 69.38 п.69 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 ПКУ, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ, та пені.
Про застосування РРО або ПРРО та про використання електронних сервісів ДПС України говорили під час чергової зустрічі з платниками у Городоцькій ДПІ
Старший державний інспектор Городоцької ДПІ Іван Лазорко постійно звертає увагу платникам податкам на необхідность застосування фізичними особами підприємцями II-IV груп єдиного податку РРО або ПРРО у разі здійснення розрахунків з покупцями за готівку та акцентують увагу на відновленні застосування штрафних санкцій за порушення законодавства щодо застосування РРО або ПРРО.
Відвідувачам ЦОП Іван Лазорко рекомендує користуватися електронними сервісами ДПС – Електронним кабінетом та мобільним застосунком «Моя податкова», за допомогою яких можна в режимі реального часу провести звірку по платежах до бюджету, дізнатись про наявність чи відсутність податкового боргу, сплатити податки до бюджету тощо. За допомогою цих сервісів можна подати податкову звітність в електронному вигляді, автоматично перевірити заповнену звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути особисту інформацію-реєстраційні дані, дані податкового обліку та реєстрів, дані щодо розрахунків з бюджетом.
Податківці провели «круглий стіл» з платниками щодо податкової знижки
Нещодавно відбувся «круглий стіл» фахівців Городоцької ДПІ з з платниками податків щодо подання декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки через Електронний кабінет. Під час заходу чимало платників цікавило питання отримання знижки за навчання.
Тож, старший державний інспектор Ірина Ковалик зазначила, що платники можуть повернути собі частину витрат за навчання у вигляді податкової знижки згідно статті 166 Податкового кодексу України. Відшкодовуються витрати на оплату навчання у дошкільних, позашкільних закладах, закладах загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Ірина Євгенівна звернула увагу, що оформити податкову знижку може сам студент (якщо він має офіційний заробіток з якого сплачує податки) або член його сім’ї першого ступеня спорідненості (мати, батько, дружина/чоловік).
Відшкодуванню підлягають лише послуги вітчизняних вищих навчальних закладів. Не відшкодовуються додаткові курси чи навчання на військовій кафедрі.
Учасники заходу дізналися, що розмір податкової знижки – 18 % від вартості навчання, при цьому враховуються фактичні витрати понесені у минулому році. Оформити податкову знижку можливо до 31 грудня року наступного за звітним.
Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження податкової декларації.
З метою отримання права на податкову знижку, для подання декларації про майновий стан і доходи посадовці порекомендували платникам податків скористатися послугами електронних сервісів ДПС, зокрема мобільного застосунку «Моя податкова».
Також в ході заходу платника було проінформовано про мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС . Застосунок можна завантажити на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби для громадян, а також сплати податків з використанням платіжних систем.