Великолюбінська громада
Львівська область, Львівський район

Наставництво над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування

Дата: 14.01.2025 12:57
Кількість переглядів: 25

Фото без опису 

 

   Наставництво це – добровільна безоплатна діяльність наставника з надання дитині, яка проживає у закладі для дітей-сиріт чи дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя.

Наставника може мати дитина віком  до 18 років, яка проживає у закладах інституційного догляду, незалежно від того, має вона офіційний статус сироти чи ні.

   Наставник це – повнолітня дієздатна особа, яка здійснює діяльність з надання дитині, яка проживає у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя.

Фото без опису

Фото без опису

Наставником може бути:
 -особа, віком 18 років і більше;
 -особа, яка пройшла курс підготовки з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя.

Фото без опису

   На сьогодні наставництво є реальною та ефективною допомогою дітям із закладів інституційного догляду у соціалізації та адаптації до самостійного життя. У більшості з нас на певних етапах нашого життя обов’язково був позитивний досвід спілкування зі значущими людьми: учителями, тренерами, керівниками. Ці люди вплинули на наш вибір цінностей, життєві принципи, а також вчинки. Вони стали для нас прикладами, порадниками і просто друзями, допомагаючи і підтримуючи в пошуку індивідуальних життєвих цілей. Саме з метою пошуку таких турботливих дорослих друзів для дітей,  які виховуються в державних закладах, в Україні  активно впроваджується наставництво.

   Метою наставництва є підготовка дитини, яка проживає у закладі, до самостійного життя шляхом розвитку її фізичного, духовного та інтелектуального потенціалу, впевненості у власних силах, формування культурних і моральних цінностей, формування людських стосунків, визначення життєвих цілей.

   Мінімальні зобов’язання, які бере на себе наставник – це відвідувати дитину раз на тиждень протягом години впродовж року.

Фото без опису

 

Основними завданнями наставництва є:

 - визначення та розвиток здібностей дитини, сприяння реалізації її інтересів у професійному самовизначенні;

- надання дитині доступної інформації про її права та обов’язки;

- формування у дитини практичних навичок, спрямованих на адаптацію її до самостійного життя, зокрема щодо вирішення побутових питань, розпорядження власним майном та коштами, отримання освітніх, соціальних, медичних, адміністративних та інших послуг;

- ознайомлення дитини з особливостями суспільного спілкування та подолання складних життєвих ситуацій;

- сприяння становленню дитини як відповідальної, успішної особистості;

- формування у дитини навичок здорового способу життя.

 Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Покрокова процедура створення наставництва: 

  1. Звернення до центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді за місцем свого проживання:
      консультація фахівців щодо реалізації наставництва.

  2. Інформаційна зустріч:
      проходження інформаційної зустрічі та консультації з психологом.

  3. Зібрання пакету документів:

  • заяву;

  • копію паспорта громадянина України;

  • висновок про стан здоров’я за формою згідно з додатком 5 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. No 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини”;

  • довідку про наявність чи відсутність судимості, видану територіальним центром з надання сервісних послуг МВС.

4.  Навчання для наставників:
 – проходження  тренінгу для наставників (з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя) і отримання висновку обласного центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді (ОЦСССДМ) про те, що ви можете здійснювати діяльність з наставництва.
 5. Взаємовідбір та ознайомлення з інформацією про дитину.
 6. Знайомство та встановлення контакту з дитиною.
 7. Отримання згоди дитини, її батьків чи інших представників на наставництво.
 8. Підписання договору про наставництво.
 – підписання тристороннього договору (за згодою дитини): наставник – ЦСССДМ – керівник дитячого закладу.

 

   Договір укладається у письмовій формі. Однією із умов укладення договору про наставництво є наявність згоди дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити, а також письмова згода її батьків або інших законних представників. Згода дитини надається у формі, яка відповідає її вікові та стану здоров’я.

Договір про наставництво може бути розірваний за згодою сторін, за ініціативою однієї із сторін у разі невиконання обов’язків за договором іншими сторонами або за рішенням суду в разі невиконання сторонами своїх обов’язків за договором, порушення прав та законних інтересів дитини наставником, якщо загроза для життя та здоров’я дитини виникає за вини наставника.

У випадку, коли дитина повертається на виховання до батьків, інших законних представників, у разі її усиновлення, встановлення над нею опіки чи піклування, влаштування її на виховання в сім’ю громадян (прийомну сім’ю чи дитячий будинок сімейного типу) або переведення до іншого закладу для дітей, а також, якщо дитина відмовляється від здійснення наставництва стосовно неї, досягнення дитиною повноліття, смерті дитини чи наставника договір про наставництво припиняється.

   Наставник позбавляється права на наставництво, якщо договір припиняється в односторонньому порядку за ініціативою центру або закладу з підстав, які спричинили або могли спричинити порушення наставником прав та законних інтересів дитини.

   Наставник відповідно до законодавства є відповідальним за порушення ним прав і законних інтересів дитини, заподіяння шкоди її життю та здоров’ю.

Під час перебування дитини в сім’ї наставника строком не більш як три календарних дні у святкові та неробочі дні, під час канікул.

Наставник відповідає за життя, здоров’я та своєчасне повернення дитини до місця її проживання (перебування) якщо дитина перебуває у сім’ї наставника строком не більш як три календарних дні у святкові та неробочі дні, під час канікул.

 

Форми та напрями наставництва:
 – індивідуальне наставництво.

Наставництво «один на один» передбачає взаємовідносини одного дорослого з однією дитиною. Наставник повинен зустрічатися зі своїм Вихованцем як мінімум чотири рази в місяць впродовж не менше року.


 – наставництво в групі.

Наставництво в групі передбачає взаємодію як одного дорослого з групою дітей, так і декілька дорослих, які працюють з невеликою групою людей. Наставник виконує функції лідера і бере на себе обов’язок регулярно зустрічатися зі своєю групою більш тривалий проміжок часу.


 – наставництво за допомогою електронної пошти.

Наставництво за допомогою інтернету та електронної пошти об’єднує одного дорослого та одну дитину. Пара спілкується через інтернет щонайменше раз в тиждень протягом півроку і довше. Наставник виступає в ролі порадника в шкільних справах чи допомагає при виборі професії.

 

Наставники можуть допомогти своєму вихованцю у таких напрямках:

Допомога в навчанні й у всебічному розвитку дитини:
 –допомагають дітям навчатися в школі (робити домашнє завдання) і вдосконалювати академічні знання;
 –організовують та проводять різноманітні гуртки.


 Соціалізація дітей (формування навиків самостійного життя):
 –допомагають підвищити самооцінку своїх Вихованців;
 –підтримують Вихованців в їхньому застосуванні нових моделей поведінки;
 –наповнюють вільний час дитини сенсом;
 –допомагають дітям розвивати їхні комунікативні здібності, а також вчать будувати стосунки з різними людьми;
 –сприяють формуванню вміння контролювати свої емоції і спілкуватися з незнайомими особами, а також розвивають навички вирішувати конфлікти, формують у дітей почуття відповідальності, навчають самостійно приймати

рішення;
 –сприяють формуванню у дітей побутових навичок (догляд за собою, приготування їжі, планування бюджету, купівля).
 –формують у дітей коректні гендерні установки;
 –забезпечують правову обізнаність, попередження ризиків, пов’язаних з торгівлею людьми.
 

Профорієнтація підлітків:
 –допомагають підліткам будувати плани на майбутнє в області кар’єри і дотримуватися поставлених цілей;
 –можуть використовувати свої особисті контакти для того, щоб допомогти підліткам познайомитися з професіоналами різних виробничих сфер, знайти можливості для влаштування на роботу чи проходження необхідного навчання;
 –знайомлять вихованців з різними організаціями;
 –вчать підлітків процесу пошуку роботи, формують навички відповідального відношення до роботи, стабільної життєвої позиції.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень