Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (СЕО)
Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (СЕО)
-
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території щодо зміни цільового призначення земельної ділянки приватної власності гр. Щипеля І.Я. для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства в с. Мальованка Львівського району Львівської області.
У Заяві про визначення обсягу СЕО міститься інформація про замовника СЕО, вид та основні цілі документа державного планування.
-
Орган, що приймає рішення про затвердження документа державного планування: Великолюбінська селищна рада Львівського району Львівської області.
-
Передбачувана процедура громадського обговорення:
– строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу СЕО становить з 18.03.2025 р. до 28.03.2025 р.;
– згідно зі ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» громадськість в межах строку громадського обговорення має право подати в письмовій формі (в тому числі в електронному вигляді) зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО;
– ознайомитися з заявою про визначення обсягу СЕО можна на офіційному веб-сайті Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області – https://velykolubinska-gromada.gov.ua
– зауваження і пропозиції подаються до Великолюбінської селищної ради Львівської області за адресою: Великолюбінська селищна рада (81555, Львівська обл., Львівський р-н, смт Великий Любінь, вул. Львівська, 120), ел. пошта: lubin_velyky@velykolubinska-gromada.gov.ua в термін до 28.03.2025 р.
– місцезнаходження наявної екологічної інформації, у тому числі пов’язаної зі здоров’ям населення, що стосується документа державного планування – Великолюбінська селищна рада Львівського району Львівської області.
4) Необхідність проведення транскордонних консультацій щодо проєкту документа державного планування – відсутня.
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Назва документа державного планування:
Детальний план території щодо зміни цільового призначення земельної ділянки приватної власності гр. Щипеля І.Я. для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства в с. Мальованка Львівського району Львівської області
1. Замовник СЕО
Великолюбінська селищна рада (81555, Львівська обл., Львівський р-н, смт Великий Любінь, вул. Львівська, 120).
ЄДРПОУ: 04373057
2. Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Містобудівна документація розробляється на підставі рішення Великолюбінської селищної ради №2246 від 19.11.2024 року з врахуванням Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, Стратегії розвитку Великолюбінської громади на 2019-2027 роки.
Детальний план території розробляється для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
Проєкт розроблятиметься відповідно до:
– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закону України «Про управління відходами»;
– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закону України «Про екологічну мережу України»;
– Закону України «Про охорону земель»;
– Закону України «Про рослинний світ»;
– Закону України «Про тваринний світ»;
– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування і забудова територій»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
– ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
– ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Проєктована територія розташована на території Великолюбінської територіальної громади на захід від межі с. Мальованка.
Детальний план території розробляється для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті.
На наступних етапах проєктування, в ході реалізації проєктних рішень, буде визначено чи запроєктовані даним детальним планом території об’єкти належать до переліку об'єктів планованої діяльності, для яких законодавством України передбачено проведення процедури оцінки впливу на довкілля.
4. Ймовірні наслідки
а) В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
- ґрунтове середовище;
- атмосферне повітря;
- водне середовище;
- стан фауни, флори, біорізноманіття;
- кліматичні фактори;
- безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.
Планована діяльність здійснюватиме вплив на атмосферне повітря внаслідок викидів забруднюючих речовин і створення шуму від проїзду та паркування автотранспорту.
Вплив на водне середовище можливий за неналежного під’єднання до інженерних мереж або недотримання санітарно-захисної зони.
Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.
Серед ризиків впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування можна виокремити: якість атмосферного повітря на ділянках впливу автотранспорту.
б) В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки від реалізації проєктних рішень документу державного планування на природоохоронні території.
в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання детального плану території та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Розгляд альтернатив
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі альтернативи:
Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. У разі незатвердження документа державного планування, та відмова від реалізації проекту призведе до неможливості розвитку економіки та енергозабезпечення, як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. За даним варіантом подальший стабільний розвиток населеного пункту є, очевидно, проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів тощо.
Альтернатива 2: Передбачення у проєкті подальшого перспективного розвитку населеного пункту. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
Також в Звіті про СЕО необхідно розглянути інші альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів чи територіального розміщення об’єктів планованої діяльності.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку необхідно використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу стану довкілля;
- оцінку впливу на довкілля планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;
- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
З огляду на характер такого виду документації як ДПТ, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території.
Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.
7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки будуть передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
– охорона рослинного покриву;
– охорона атмосферного повітря;
– охорона поверхневих та підземних вод;
– охорона ґрунтів та геологічного середовища;
– заходи щодо пожежної безпеки;
– ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.);
– планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, та ін.);
– охоронні заходи (моніторинг території зон впливу планованої діяльності).
8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного планування;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції
Великолюбінська селищна рада (81555, Львівська обл., Львівський р-н, смт Великий Любінь, вул. Львівська, 120), ел.пошта: lubin_velyky@velykolubinska-gromada.gov.ua .
Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проєкту Детального плану території щодо зміни цільового призначення земельної ділянки приватної власності гр. Щипеля І.Я. для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства в с. Мальованка Львівського району Львівської області (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».